Voorbereiding

Nabestaanden onbezorgd achterlaten

De nalatenschapsregistratie is bedoeld om de mensen die u lief heeft goed achter te laten als u er niet meer bent. Maar ook om inzicht te krijgen in uw eigen huidige situatie.

Misschien heeft u jaren geleden een testament gemaakt. Is dit nog steeds in overeenstemming met uw wensen? Door scheiding en hertrouwen kan het testament niet meer zo uitwerken als u het had bedoeld.  Hoe zit het met met uw (klein)kinderen? Betalen zij straks niet teveel erfbelasting? Wat gebeurt er met uw onderneming? Wie krijgen uw dierbare spulletjes? Wat gebeurt er met de huisdieren en wat zijn uw wensen omtrent de uitvaart of crematie?

Niet alleen persoonlijke omstandigheden kunnen veranderen, maar de wetgeving is ook voortdurend in beweging.

Brink nalatenschappen als RegisterExecuteur kan u begeleiden bij het voorbereiden van uw nalatenschap. Dit doen wij door middel van een nalatenschapsregistratie.

Een nalatenschapsregistratie geeft u inzicht in uw eigen huidige financiële situatie en helpt u de regie over uw nalatenschap in eigen handen te houden.

Wij komen persoonlijk langs om uw  wensen in kaart te brengen.

Daaruit volgt een plan van aanpak welke we vervolgens met u bespreken.

We begeleiden en ondersteunen u in de acties die gedaan moeten worden, daar waar u het wenst.

Al uw gegevens worden voor u geregistreerd in uw online dossier.

U kunt hierbij denken aan aspecten als:

  • Testament en/of Levenstestament
  • Legaten en schenkingen
  • Codicil
  • Verdeling van persoonlijke spullen
  • Wensen omtrent de uitvaart
  • Verzekeringspolissen
  • Abonnementen en andere zaken die opgezegd moeten worden
  • Andere praktische zaken die geregeld moeten worden en wie dat mag doen.

Uw nalatenschapsdossier is alleen voor u en Brink Nalatenschappen toegankelijk middels een persoonlijke inlogcode. Op deze manier kunt u op ieder moment uw dossier inzien.

Binnen het nalatenschapsdossier bevindt zich ook een digitale kluis, waar alleen u toegang tot heeft. Dit is de plek om inloggegevens, wachtwoorden, pincode’s e.d. op te slaan.

De digitale kluis is alleen voor u toegankelijk met een code die u zelf bedenkt.

U wijst een persoon aan die na uw overlijden de kluis mag openen.

Door registratie van deze gegevens wordt de zoektocht voor erfgenamen en de executeur vereenvoudigd.